שיתוף הפעולה בין בזק בינלאומי לענקית התקשורת NOKIA מתרחב * על הפרק: שדרוג משמעותי של כבל התת ימי Jonah, באופן שיאפשר גלישה באינטרנט במהירות דמיונית של 1.2 טרה לשנייה * גיל סידיס, מנהל מכירות בכיר בנוקיה ישראל, מספר על הידוק היחסים המקצועיים שנועד להבטיח תעבורת אינטרנט מהירה ומאובטחת בין ישראל לעולם
במסגרת שיתוף הפעולה המתהדק בין בזק בינלאומי ובין חברת NOKIA תשתית הכבל התת ימי Jonah צפויה לעבור שדרוג מסיבי, באמצעות טכנולוגיית 1830 מבית נוקיה. המשמעות לצרכני הקצה בישראל: נפח הגלישה יעלה משמעותי והמהירות תגיע עד ל-1.2 טרה בייט לשנייה!
תשכחו מהניינטיז ותתחברו לעתיד
סביר להניח שהאסוציאציה הראשונה שעולה לכם לראש למראה המותג NOKIA היא טלפון לחצנים, מהז'אנר שהיה לכולנו פעם, במילניום הקודם. אם זה ככה – הגיע הזמן להתעדכן. שנות התשעים העליזות כבר מזמן לא איתנו ונוקיה כבר שנים שלא מייצרת טלפונים סלולריים. מצד שני, שלא תטעו, מדובר בחברת תקשורת שמשפיעה על החיים של כל אחד מאיתנו גם בעידן הטלפונים החכמים.
נוקיה היא ענקית תקשורת גלובלית, עם עשרות אלפי עובדים ביותר ממאה מדינות ברחבי הגלובוס. הקונצרן, עם רזומה מרשים של תשעה פרסי נובל על הקיר, ממציאה את עצמה כל פעם מחדש מזה כ-150 שנה, בהתאם להתפתחויות שאותן היא מובילה בשוק התקשורת. כיום מתמחה נוקיה בתחום החיבוריות לשדרת האינטרנט העולמי באמצעות רשתות תקשורת מתקדמות, כשבין היתר נחשבת נוקיה לגורם המוביל בתעשייה בשוק הסיבים האופטיים ותשתית התקשורת לרשתות G5.
בנוסף, מדובר (ביחד עם Huawei הסינית, שאינה פעילה בארץ) בספקית ציוד התקשורת והטכנולוגיה היחידה בשוק העולמי המספקת מענה מקצה לקצה בכל תחום תקשורת, מרמת הבסיס הטכנולוגי – ליבת רשת ועד לשכבת האקסס בקרב לקוחות עסקיים ופרטיים.
וכן, חברת הענק הזו פעילה במיוחד גם בישראל, עם כ-230 עובדים שמתמחים בשני מסלולים מקבילים: פעילות Go to market וגוף R&D שמתמחה בתחום הענן, הסייבר והאנליטיקה.
לשירותי התקשורת הגלובליים של בזק בינלאומי:
https://www.bezeqint.net/english
2,000 ק"מ של נכס לאומי
כאמור, נוקיה מהדקת בימים אלה את שיתוף הפעולה המקצועי שלה עם גוף התקשורת הישראלי המוביל, בזק בינלאומי.
לטובת הנושא יצאה לאחרונה משלחת מטעם בזק בינלאומי למעבדות התקשורת DWDM של נוקיה העולמית דרומית לפריז, שם נבחנו אפשרויות טכנולוגיות לביצוע שדרוג הכבל התת ימי Jonah – נכס לאומי שעתיד לעבור חידוש מסיבי.
"מדובר בביקור משמעותי במיוחד עבורנו, כי מדובר במהלך קריטי עבור בזק בינלאומי – ועבור משק התקשורת הישראלי בכלל", מתאר זיו נח, מנהל צוות Networking ISP & DATA מטעם בזק בינלאומי, שלקח חלק במשלחת, "הגענו למתחם של נוקיה, שהוא קמפוס אדיר, בגודל של שכונת מגורים, ועברנו שם במעבדות ענק עם מיטב הציוד וכמובן צוותי מומחים בינלאומיים בסטנדרט הגבוה ביותר בעולם. הצבנו בפניהם את כל הסוגיות הבעייתיות שעשויות לצוץ, הקשיים, הדילמות – וקיבלנו תשובות מפורטות לכל עניין, בלי התפתלויות. ישר ולעניין עם גיבוי בנתונים. הם לא הסתפקו בתיאוריות ולקחו אותנו לעשות בדיקות על רטוב, לראות איך דברים עובדים באמת ואיך מתגברים על הבעיות כדי להגיע לפתרונות אופטימליים".
ימים אחדים לאחר מכן, אירחה נוקיה ישראל את כנס הלקוחות והשותפים השנתי " 2023And Beyond". בזק בינלאומי לקחה, באופן טבעי, חלק משמעותי בכנס הזה – הן כלקוחה אסטרטגית והן כשותפה בכירה של נוקיה ישראל.
"נוקיה היא הגורם שמטפל כבר שנים בכבל התת ימי של בזק בינלאומי", אומר גיל סידיס, מנהל מכירות בכיר בנוקיה ישראל, "מדובר ב-2,000 ק"מ של כבל אופטי שפרוס עד בארי שבאיטליה ודורש תחזוקה קבועה. מעבר לזה, אחת לכמה שנים אנחנו מבצעים הערכת מצב ובודקים את היכולות של הכבל למול העלייה האקספוננציאלית בצרכי המשתמשים".
ואמנם, אומר סידיס, אחרי כעשור, במתכונת הנוכחית, ניכר כי הכבל התת ימי דורש שדרות והתאמה לימינו: "יש כאן שילוב של כמה גורמים. בראש ובראשונה – ההתקדמות של הטכנולוגיה עצמה, כמובן. מעבר לזה – ישנה כמות הטראפיק שעוברת במדינה ומאז הסכמי אברהם הכמות עלתה משמעותית מאחר וישראל הפכה לצומת המקשרת בין אירופה למדינות ערב ואף למזרח הרחוק".
"בזק בינלאומי היא פרטנרית אמיתית"
שיתוף הפעולה בין שתי ענקיות התקשורת לא מסתכם בכבל התת ימי, חשוב לציין. "בזק בינלאומי בחרה בנוקיה על בסיס העליונות הטכנולוגית והיכולת שלנו לתת פתרונות איכותיים ורובוסטיים מקצה לקצה – וזה משהו שאין אף אחד בארץ שיכול לעשות".
ובהקשר זה מציין סידיס שהחברה שבה הוא פועל מספקת שירותים טכנולוגיים שמתחילים במערכות מכוונת Mission Critical (מהז'אנר שבו לא תתכן נפילת תשתיות, ולא משנה מה הסיבה). זה מתחיל בתשתית הבסיס של הכבל התת ימי – אולם לא נעצר שם ומגיע עד לשפע של מוצרים שמשמשים את המוני הלקוחות של בזק בינלאומי על בסיס יומיומי.
"מעטים יודעים שמרבית תעבורת האינטרנט הבינלאומי בארץ רוכבת על הרשתות שלנו, ביניהם מספר רב של דאטה סנטרים מובילים בישראל. למעשה, כ-50 אחוז מתעבורת האינטרנט הפנים ארצית נשענים על מתגים ונתבים חזקים של נוקיה", מפרט סידיס על קצה המזלג ומוסיף: "מעבר לזה, במקרה של בזק בינלאומי, לא מדובר רק בשותף שעושה שימוש בטכנולוגיה ההנדסית שלנו, בזק בינלאומי היא פרטנרית אמיתית שמוכרת את הטכנולוגיה המתקדמת שלנו ללקוחות הגדולים שלה ברחבי המדינה, ושיתוף הפעולה הזה יוצר מכפיל כוח משמעותי שמשרת היטב את מדינת ישראל".
זיו נח מבזק בינלאומי שומע את הדברים וממהר להחזיר מחמאה משל עצמו: "אין ספק שיש בין בזק בינלאומי לבין נוקיה שותפות אמיתית, שהיא הרבה מעבר לעוד חבירה עסקית לארגון כזה או אחר. היחסים בין שתי החברות הולכים ומעמיקים ואם יש דבר ששמחתי לגלות בביקור שלי במעבדות שלהם בצרפת זה העומק והמקצועיות שהם יכולים להציע לנו. אתה מרגיש שיש מאחוריך יחידה מובחרת וזה נוטע ביטחון כשאתה יוצא למהלכים דרמטיים כשאתה יודע שזו הנבחרת שיוצאת איתך למהלך".
לשירותי התקשורת הגלובליים של בזק בינלאומי:
https://www.bezeqint.net/english