עיריית נתניה שדרגה את מערך המחשוב לענן

שירותי המחשוב העירוניים בנתניה שודרגו למערכת ענן חדישה * כ-500 מעובדי העירייה משתמשים ביכולת להתחבר לעבודה מרחוק בשגרה ובדגש על תקופת הקורונה * שירותי הענן החדשים מסופקים לעירייה על ידי בזק בינלאומי

מתקדמים לענן: בעידודה של הנהלת העיר ובראשה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ומנכ"ל העירייה, יורם כהן, שודרג מערך המחשוב של עיריית נתניה לפעילות בענן תוך התבססות על שירות האינטגרציה של חברת בזק בינלאומי. מדובר במהלך מורכב שבמסגרתו הועברו שרותי מחשוב רבים של העירייה לסביבת הענן. כ-1,400 משתמשי קצה עושים שימוש שגרתי בשורה ארוכה של אפליקציות ומערכות מידע, לפעילות המבוססת ענן.

היערכות נכונה של עיריית נתניה לאורך כל משבר הקורונה

"התפיסה האסטרטגית הארגונית", מתאר ירון ריבו, מנהל אגף המחשוב ומערכות המידע (מנמ"ר) בעיריית נתניה, "מעבר לתפיסת מחשוב ענן מאפשר להנהלת העירייה גמישות גבוהה למתן שירות, שרידות והמשכיות עסקית בשגרה ובחירום. לאורך כל משבר הקורונה, כ-500 מעובדי העירייה המשיכו בשגרת עבודתם מבלי להידרש לצאת מהבית מבחינת תשתיות המחשוב. אנחנו מסוגלים לעבור לעבודה מלאה מרחוק של כל משתמשי הקצה בעירייה בהתאם לצרכי ההנהלה", מדגיש ריבו ומוסיף: "לדוגמא, עובדים שנדרשו לעבור לעבודה מהבית בתקופת הקורונה, קיבלו את כל סביבת העבודה שלהם כך שיכלו להמשיך את הפעילות השוטפת והשירות העירוני. דוגמא לעבודת שטח, פקח בנייה של העירייה שמסייר בשטח יכול להתחבר ממכשיר נייד לענן העירוני ואם יש לו הרשאות מתאימות, להיחשף לכל המידע הדרוש בנוגע למבנה שאותו הוא בוחן – מדיונים של ועדות התכנון ועד להיסטוריה של בעלי הנכס, כל המידע העירוני מונח אצלו בכף היד. הוא לא צריך להגיע למשרד, המידע זמין 24/7 בכל מקום שבו הוא נמצא".

אבטחת מידע בענן

בנוסף לגמישות שפלטפורמת הענן מספקת לכלל הגופים בעיריית נתניה, הארגון נהנה מיתרון מובנה נוסף – אבטחת מידע. "חלק ממאגרי הנתונים העירוניים נמצא תחת מעטפת אבטחת מידע וסייבר מהתקדמות בעולם" אומר בהקשר זה בוריס מקסימוב, סגן מנהל האגף למחשוב ולמערכות מידע בעיריית נתניה, "עיריית נתניה ניצבת בשורה הראשונה מבין הרשויות המקומיות בארץ בנושאי אבטחת מידע וסייבר ונלקחו שיקולים משמעותיים המיושמים בפלטפורמת הענן העירונית, כגון: שימוש ב 2 factor authentication ושימוש במערכת MDM. הבחירה בבזק בינלאומי כספק לשירותי הענן נובעת, בין היתר, גם מהאיכות והיכולת לספק שירותי ניטור ואבטחת מידע מסביב לשעון".

ולזה ניתן להוסיף שורה של יתרונות נוספים הנובעים מהמעבר לענן – מהלך שעובדי העירייה וכלל משתמשי שירותי המחשוב העירוני זוכים ליהנות מהם על בסיס שגרתי. כך למשל, תיבות הדואר האלקטרוני העירוניות הוגדרו עם יכולות גידול נוספות "כמעט ללא הגבלה", חיבור ישיר ממכשירים סלולריים, גיבוי נתונים המתבצע על בסיס אוטומטי, שרידות והמשכיות עיסקית ועוד. "זה מתחיל בתיבות הדוא"ל של עובדי העירייה ועד לעבודה מול המערכות התפעוליות העירוניות החיצוניות, כאשר במקרה שבו מדובר בספקי מערכות מידע שאין ביכולתם לספק מענה בענן, אנו מסוגלים לאפשר להם הפעלת המערכת באמצעות הענן הפרטי שלנו", אומר ריבו.  "כשיצאנו לדרך עם פרויקט השידרוג של טכנולוגיית הענן היו לנו כמובן גם חששות, אך כיום אני יכול להגיד שמדובר במהלך אסטרטגי מנצח ואם למישהו היו ספקות, הגיעה תקופת הקורונה והבהירה שאכן מדובר במהלך שאין עוררין על נחיצותו. אני מעוניין לנצל את ההזדמנות לציין את השותפה האסטרטגית, בזק בינלאומי, שפעלה בשירות ומקצועיות לאורך כל התקופה. אלמלא הסנכרון הגבוה בין הצוותים שלהם ושלנו כל זה לא יכול היה לעבור בצורה חלקה כל כך".

רון גלב, סמנכ"ל חטיבת פתרונות לעסקים, בזק בינלאומי: "המעבר של חברות ומערכות ציבוריות לענן, כמו עיריית נתניה, היה בשנים האחרונות חלק גדול מהמיקוד מקצועי בבזק בינלאומי שהוכיח את עצמו כמהלך נכון שפגש אותנו בתקופה המאתגרת של הקורונה. אני מודה לעיריית נתניה על השותפות והבחירה בבזק בינלאומי כגורם ה-IT המקצועי, שיחד עם מערך המחשוב של העיריה הוביל מהלך משמעותי".

לירן מזרחי, מנהל צוות שירותי ענן, בזק בינלאומי מסביר על הטכנולוגיה שבאה לידי ביטוי בפרויקט :" מעבר לשדרוג תשתיות מחשוב שרתי הארגון ושרידותם, גולת הכותרת בפרויקט הייתה בניית מערך חיבור מרחוק עבור משתמשי הארגון על גבי טכנולוגיה של VMware Horizon VDI – לגישה מאובטחת מכל מקום, בכל זמן ומכל מכשיר (מחשב, טאבלט וסלולרי), פתרון שליטה בטלפונים ניידים (MDM) של משתמשי הארגון לטובת סנכרון דואר ארגוני, העתקת גיבויים לאתר משני לטובת שרידות ובניית פתרון אבטחת מידע (MFA Multi Factor Authentication) עבור התחברות מרחוק".
גלעד כהן, מנהל הפרויקט מבזק בינלאומי מסכם: "המעבר לענן מאפשר לעירייה לתת מענה טכנולוגי, יעיל, אמין בעל ביצועים משופרים לכל עובדי העירייה תוך אפשרות של עבודה מרחוק ושמירה על המשכיות עיסקית ושירות לתושבים. אנו מודים לעירית נתניה על האמון ועל שיתוף הפעולה".

מעוניינים לשמוע עוד פרטים? מוזמנים ליצור איתנו קשר באמצעות תיבת המייל OferF@bezeqint.co.il