האתגר:
מיגרציה של 8 לקוחות נפרדים מ- Hosted Exchange ל- Office 365 –
130 משתמשים
1 טרה מידע
1 שבוע(!) לסיום הפרויקט
כשנטליה זרצקי, מומחית תשתיות מחשוב ענן בצוות הסיסטם בבזק בינלאומי, התחילה את ניהול הפרוייקט של השותף העסקי החדש שלנו, הדחיפות הייתה ברורה. "הוא היה קצת בפאניקה" מספרת נטליה, "ויכולתי להבין למה. לשמונה מלקוחותיו נאמר זה עתה ששרת הדוא"ל המארח שלהם עומד בפני השבתה – בהתראה קצרה ביותר הם היו צריכים לעבור מיידית לפתרון ענן אחד". לא היה זמן לבזבז.
הצוות של נטליה מספק שירותי ענן ו- IT, והיא ידעה שהעברה מוצלחת תציל את המצב לשותף החדש. אז היא התפנתה מיד למשימה והחלה לעבוד.
שמונה מיגרציות בשבעה ימים
ההעברה הזו הייתה צריכה להסתיים תוך שבוע על מנת לוודא שכל החברות יוכלו להמשיך לפעול מבלי לאבד את הגישה לדוא"ל וליומנים שלהן. מדובר בשמונה מיגרציות נפרדות בשבעה ימים. נטליה ידעה ש-MigrationWiz User Migration Bundle של BitTitan הוא הכלי הטוב ביותר לביצוע המשימה.
"בעבר השתמשתי בכלי מיגרציה אחר, אבל מה שאני אוהב ב-MigrationWiz הוא כמות השליטה שהוא מספק", אמרה נטליה. "ישנן עוד תכונות ואפשרויות המאפשרות לי לשלוט בהעברה כדי להתאים לצרכים שלנו".
המשימה הושלמה עם MigrationWiz
פרויקט המיגרציה הדחוף הזה דרש מהירות, אבל גם מומחיות וסבלנות. כמו עסקים קטנים רבים, לכל אחת משמונה החברות שהועברו מה- Exchange המתארח היו הגדרות שונות בסביבת ה-IT שלה.
השלב הקשה ביותר היה, שלאף אחת מהחברות לא הייתה דרך להתקין מרחוק את ה- agent על מנת להפוך את נתוני הפרופיל לאוטומטיים. זה אומר שהשותף העסקי שלנו היה צריך להגיע פיזית לכל חברה ולהתקין את ה- agent בזה אחר זה בכל אחד מהמחשבים. בינתיים, נטליה זרצקי עקבה אחר המצב ממשרדה, וביצעה כל אחת מהמיגרציות לאחר הכנת המחשבים.
מכיוון שכל תיבות הדואר היו ב-Hosted Exchange, התעוררה בעיה נוספת שנטליה נאלצה להתמודד איתה. היא לא יכלה לייצר חשבון מנהל ב-Exchange, ולכן ההעברות יכלו להתקדם רק עם סיסמה בודדת. חלק מהסיסמאות שהתקבלו היו לא נכונות, וחלק מהמשתמשים הסתמכו על Outlook כדי לשמור את הסיסמאות שלהם.
"למען האמת, יכולנו להשלים את המיגרציה הזו אפילו תוך שלושה ימים עם MigrationWiz", אמרה נטליה. "אבל כל עבודת הרגליים הנוספת האטה את הקצב. שמחנו שעדיין יכולנו לעשות הכל תוך שבוע – ולפני שהשרת המארח יושבת".
שמירה על קור רוח של לקוחות במצב היסטרי
ההיכרות של נטליה עם MigrationWiz העניקה לה ולשותף העסקי שלנו ביטחון שהיא תצליח במשימה. "הוא אמר לנו שאחרי שנפגשנו איתו בפעם הראשונה, הוא מרגיש שהכל נמצא בשליטה ואין אתגר שלא יוכלו לו", אמרה נטליה.
בעוד BitTitan ידועה בתמיכת לקוחות יעילה ומקצועית, צוות היישומים העסקיים של בזק בינלאומי כלל לא נאלץ לפנות אליהם לפרויקט זה. נטליה אומרת, שהיא מסתמכת על התיעוד הנרחב והמדריכים ש-BitTitan מספקת כדי לפתור כל תרחיש מיגרציה.
"הדבר האהוב עלי ב- MigrationWiz הוא נושאי העזרה", אמרה נטליה. "עבור כל שגיאה שאנו מקבלים, יש מידע שממש קל למצוא, ואנחנו מצליחים להבין את הבעיה".
אמנם היה זה שבוע לחוץ, אבל נטליה והצוות שלה שמחו על האפשרות להשלים את המיגרציה עבור השותף שלנו ולמנוע הפרעה לפרודוקטיביות של לקוחותיו.
מוזמנים לפנות אלינו לפרטים נוספים:
מיכל גולדשטיין, מנהלת שותפים, בזק בינלאומי- michalgo@bezeqint.co.il 052-6287430
איציק פינקלשטיין, מנהל שותפים, בזק בינלאומי- itzikf@bezeqint.co.il 050-4014458