חברת השילוח הבינלאומית FRITZ שדרגה את מערכות המחשוב

פרויקט אינטגרציה מורכב * רציפות עסקית לחברה בינלאומית שפועלת 24/7 * מיגרציה לענן * פתרונות מתקדמים ושדרוג תשתיות באמצעות בזק בינלאומי שזכתה ב VMWARE MASTER SERVICE

חברת פריץ קומפניס ישראל, החברה המובילה את ניהול שרשרת האספקה בתחומי השילוח הבינלאומי והלוגיסטיקה, שדרגה את כל תשתית המחשוב בפרויקט מורכב. כחברה המספקת שירות ללקוחות בכל העולם  24/7-  365 ימים בשנה, החליטו בפריץ קומפניס  לשדרג את תשתיות המחשוב ולהתאים אותן לצרכים המשתנים של החברה ולקוחותיה. היעדים שהוגדרו לפרויקט הם: יצירת סביבה אמינה, בטוחה וזמינה עם יתירות לגידול וצמיחה בהתאם לצרכי החברה לצד חסכון בעלויות תפעול ותחזוקה.
פריץ קומפניס, שעד 2019 ניהלה את כל תשתיות המחשוב שלה ON-PREM (באתר החברה). תשתיות המחשוב שכללו מערך שרתים, אשר התרחב עם הצלחת החברה, אך התבססו על טכנולוגיות ישנות, מערכות שחלקן אינן ניתנות לשדרוג, ניהול פיזי באתר החברה אשר העמיס עלויות הנדל"ן, החשמל וכוח האדם.

בפריץ בחרו בפתרון הצופה פני עתיד, הכולל שילוב של מס' פתרונות טכנולוגיים מהמתקדמות:

  • מיגרציה של מערך המחשוב מ ON PREM לתשתיות וירטואליות מבוססות VMware
  • פתרון גיבוי בענן (BAAS) – אמינות, ושרידות לשרתים הארגוניים ויישום מדיניות גיבוי מבוסס VEEAM CLOUDBACKUP SERVICE
  • בניית טופולוגית רשת יציבה (BB מבוסס Juniper) ומאובטחת במערך Check Point Cluster, פתרון  F5 לקישור משתמשים מאובטח ועוד
  • שדרוג התשתיות פיזיות והכפלת תשתיות האינטרנט – קישור יציב, אמין ובעל יכולות גידול עתידיות.
  • גמישות– יכולות התמודדות עם צרכים משתנים במערך ה IT לרבות גדילה והרחבה

המשכנו ולנהל את הפרויקט גם במהלך הקורונה ולבצע מעבר חלק לעבודה מרחוק

ארז אדם

ארז אדם, סמנכ"ל IT בפריץ קומפניס: "נוסף לאתגרים, אותם ניתן לצפות בכל פרויקט אינטגרציה בסדר גודל שכזה, הגיעה הקורונה והביאה איתה אתגר מסדר גודל שונה. בעיצומו של הפרויקט, כאשר המשק נכנס לסגר והגבלות חדשות מגבילות את שוק העבודה ומחייבות עבודה מרחוק.
למרות הקורונה, לא עצרנו את הפרויקט לרגע. עבדנו מרחוק, יחד עם הצוותים של בזק בינלאומי, שהוכיחו מחויבות ומקצועיות בלתי מתפשרות. עבדנו מרחוק כאילו היינו כאן. בתוך הסיטואציה הזו, הבחירה בבזק בינלאומי, שלצד יכולות ניהול פרויקט אינטגרציה, מחזיקה בתשתיות אינטרנט מהטובות במדינה הן ברמת התשתית והן ברמת הידע הנדרש להפקת המקסימום מתשתיות אלה, הוכיחה עצמה כבחירה נכונה".
"ביצענו מעבר חלק לעבודה מרחוק, על גבי תשתית יציבה ואמינה ולהמשיך להעניק ללקוחותיה שירות מלא 24/7 בתוך המציאות המשתנה של שוק העבודה. מה שהוגדר בראשית הפרויקט כצורך בסיסי, הפך לרכיב קריטי ביכולת לבצע את הפרויקט כולו מרחוק וכן להמשך הרציפות העסקית של פריץ קומפניס, שעובדיה עברו לעבוד מהבית".
לדברי אדם :"הבחירה בבזק בינלאומי הוכיחה את עצמה. הצוות המקצועי ליווה אותנו בצורה מרשימה ונתן לי ביטחון, גם ברגעים קשים, שאנחנו בידיים טובות ושנקבל מענה מלא לצרכים שלנו".

זכייה ב VMWARE – MASTER SERVICE  יכולת מוכחת לניהול פרויקטים מורכבים של אינטגרציה  
בזכות פרויקט בחברת פריץ ופרויקטים נוספים, זכתה בזק בינלאומי להכרה מחברת VMWARE  כ -VMWARE – MASTER SERVICE. הכרה זו מחזקת את מעמדה של בזק בינלאומי כספקית פתרונות אינטגרציה מהשורה הראשונה ופותחת בפניה את הדלת לפרויקטים נוספים בעתיד.

פרויקט מולטי דיסציפליני

גלעד כהן

גלעד כהן, מנהל פרויקטים ICT מבזק בינלאומי מוסיף פרטים על ניהול הפרויקט: "בפרויקט מסוג זה, עד שלא מתחילים לגעת פיזית בתשתיות הלקוח, אי אפשר לדעת אילו הפתעות מצפות. ניגשנו לפרויקט מולטי דיסציפליני הכולל מספר עולמות תוכן ומאות משימות במקביל בסביבת לקוח יצרנית.  למרות שהפרויקט הוגדר כ TRUN KEY סטנדרטי, פעלנו בעקרונות אג'יליים חדשניים וזאת על מנת לאפשר גמישות ויכולת תגובה ומענה לשינויים רבים שעלו תוך כדי עבודה. יצרנו בעצם סדרות ספירינטים  בהם ניתן ליישם גישה של FAIL FAST , LEARN QUICK, איתור "מעצורים" בתהליכים ואילוצים (חלקם בסביבת ייצור),הוקמו סביבות בדיקות ו-DEMO , ביצענו בקרה עצמית בצורת RED TEAM לפני כל שלב קריטי, ניהול וניתוח סיכונים ובניית תכנית להורדה ומענה לאלו בכדי להביא את תשתיות הלקוח לסטנדרטים הגבוהים ביותר הקיימים היום, יצירת תשתית, יציבה, מגובה ויעילה בעלת יתירות לגידול עתידי.

רון גלב, סמנכ"ל החטיבה פתרונות לעסקים ועסקים גלובאלים  "בפרויקט זה חברת פריץ ובזק בינלאומי התמודדו עם אתגרים בלתי צפויים, מתקלות תשתית ועד מגיפה עולמית, שחייבה אותנו לגמישות מחשבתית OUT OF THE BOX, מהירות תגובה, שיתוף פעולה בין ממשקים רבים ומענה ללקוח הקצה וראייתו כשותף. כיום יש בבזק בינלאומי פתרונות והשירותים רחבים, את הידע והניסיון הנדרשים כדי לתת מענה מלא לכל דרישות הלקוחות".

מעוניינים לשמוע עוד פרטים? מוזמנים ליצור איתנו קשר באמצעות תיבת המייל  OferF@bezeqint.co.il