המציאות העסקית הנוכחית מחייבת מעבר ל-Data Center מנוהל

מעבר לDATA CENTER

בשנתיים האחרונות הפכה המגמה, לעבור ממתקני IT פנים-ארגוניים ל-Data Center המנוהל על ידי חברה המתמחה בשירותי אירוח ותחזוקת מערכות, מאופציה אטרקטיבית לפרקטיקה עסקית מחויבת מציאות. השינוי נגרם הן בשל ההתפתחויות בתחום של ריבוי השירותים והאילוצים הרגולטוריים שנדרשים ממערכות המידע והן מהזמינות הנוחה של פתרונות אירוח ותחזוקה ברמות איכות ואבטחה שמשאירות מאחור את מרבית מתקני ה-IT המסורתיים. כיום, כמעט ללא יוצא מהכלל, ארגונים קטנים וגדולים, פרטיים וממשלתיים, בעולם הפיננסי ובתעשייה הטכנולוגית, מגלים שהמעבר ל-Data Center מנוהל במקצועיות אינו רק אמצעי לחסוך הרבה כסף – ובמיוחד להקטין עלויות הוניות של השקעה במתקנים ובנדל"ן – אלא גם צעד הכרחי להשגת זריזות עסקית ויכולת להגיב במהירות על שינויים בשוק הגלובלי ובהתפתחות הטכנולוגיה.

אירוח שמבוסס על עומק טכנולוגי

מנהלי IT רבים כבר השתכנעו שיציאה לשירותי אירוח מנוהלים היא הכיוון הנכון, אבל הבחירה ב-Data Center הנכון מורכבת יותר מההחלטה לשכור משרדים מספק זה או אחר. "אנחנו בהחלט לא בעסקי נדל"ן", אומר שלומי עכו, מנהל פתרונות הענן בבזק בינלאומי. "אנחנו מגיעים מהקוטב הנגדי של שירותים טכנולוגיים לעסקים ולארגונים ממשלתיים. אנו מביאים לתחום את התרבות שפיתחנו בעולם של תקשורת עולמית, שירותי אינטרנט, יישומי ענן, מערכות אבטחה והמשכיות עסקית".

בזק בינלאומי היא הספקית היחידה של קישוריות גלובלית שבבעלותה כבל תת-ימי, המחבר את התשתית המקומית עם שדרת האינטרנט העולמית ב-7 נקודות נוכחות (באירופה, בצפון אמריקה ובאסיה-פסיפיק). שירותי האירוח של בזק בינלאומי לעולם העסקים אינם נמדדים במטרים רבועים אלא ברוחב ובעומק הפתרון שאנו מציעים, בהתאמה אינדווידואלית לכל לקוח לפי צרכיו ותקציבו. פתרון שנקודת המוצא שלו היא: "כל מה שאתם צריכים ב-Data Center הארגוני כדי לנהל את העסקים שלכם טוב יותר, בטוח יותר וביעילות רבה יותר – תקבלו אצלנו. כך תוכלו להקדיש את כל משאבי ההון והניהול של הארגון לקידום ההתמחות המקצועית והאסטרטגיה העסקית שמייחדות את ההצעה שלכם בשוק תחרותי. ויותר מכך, בזק בינלאומי מיישמת ב-Data Center שלה את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם התשתיות, ומתפעל את השירות 24×365 ברמת ה-SLA, בלי פשרות ובלי סיפורי מעשיות".

רשת גלובלית של מתקני DATA CENTER מנוהלים

כיום מפעילה בזק בינלאומי 4 אתרי Data Center בישראל שמקושרים ביניהם ברשת טבעתית ייחודית לצורך גיבוי הדדי. "לקוחות שמעוניינים בזמינות של "חמש תשיעיות" (99.999% Uptime) ואף יותר יכולים להבטיח המשכיות עסקית ורצף עבודה על ידי ביזור משאבי ה-IT ביותר מ- Data Center יחיד", אומר שלומי עכו. "בזק בינלאומי, כידוע, מציעה שירותי גיבוי בענן, התאוששות מאסונות והמשכיות עסקית גם לארגונים שמעדיפים לשמור על מתקני ה-IT הפנימיים שלהם. פיתחנו את התצורה של 4 אתרי Data Center המחוברים ביניהם לצורך גיבוי וחלוקת עומסים ברשת טבעתית, פרטית, אולטרה-מהירה, כדי להבטיח שרידות בדרגה הגבוהה ביותר למי שלא מסתפק ביתירות (Redundancy) רגילה. הרשת הזאת לא רק שנגישה בפס רחב לכל מפעילי האינטרנט בישראל, היא גם מחוברת לשדרת האינטרנט העולמית בתצורה המבטיחה שרידות."

"יתר על כן, בכל אחת מ-7 נקודות הנוכחות (POP) שלנו על שדרת האינטרנט העולמית יש לבזק בינלאומי מתחמי אירוח, ייעודיים עבור לקוחות ישראליים. בצורה זו, בזק בינלאומי מאפשרת הקטנת השיהוי (Latency) בתקשורת הגלובלית. חברות ישראליות הפועלות בשווקים העולמיים משתמשות בשירות זה כדי "להתקרב ללקוח" כמו גם לצורך פריסת רשת VPN עולמית, שמבוססת על הליבה הפרטית של בזק בינלאומי, כך מקטינים למינימום את הרגישות לאיכות התמסורת ולאבטחת התכנים ברשת הציבורית ומונעים את התנודות הבלתי נמנעות ב-SLA כתוצאה מעומסים אקראיים באינטרנט.

העתיד הוא היברידי  – על השילוב בין DATA CENTER לעננים פרטיים, ציבוריים וגלובליים

המארג הגלובלי של אתרי אירוח נשען בצדו על שיתוף פעולה בלבדי בין בזק בינלאומי לבין חברת Rackspace, המובילה בשירותי תשתית ופלטפורמות (IaaS ו-PaaS) "פתוחים". להבדיל משירותי תשתיות "קניניים", דוגמת AWS, השירות שמציעה בזק בינלאומי באמצעות Rackspace מבוסס על תקנים "פתוחים" דוגמת Open Stack, שמאפשרים ניוד קל וזריז של מערכות IT שלמות בין תשתיות של חברות מתחרות. "עבור חברות ישראליות שמונחות על ידי האימפרטיב של Time to Market, במיוחד חברת סטארט-אפ הנמצאות בפאזת צמיחה מהירה, פתיחות משמעותה גמישות בניצול הזדמנויות עסקיות וזריזות טכנולוגית", אומר רון גלב, מנהל הפיתוח העסקי. "כך הן יכולות לתצר את המערכות שלהן בכל תמהיל של תשתיות זמינות כאן ועכשיו – במתקנים מסורתיים On Premises משולבים עם אירוח ב- Data Center מנוהל, בסינרגיה של יישומים מונוליתיים "סגורים" עם שירותי תוכנה בענן (SaaS), תוך תמיכה במשתמשים ניידים לצד ליבה תפעולית מוגנת ברמה הגבוהה ביותר, פרוסים על מערך הטרוגני של עננים פרטיים, ציבוריים וגלובליים – כמענה לכל אתגר עסקי או רגולטורי."

"אנו רואים את תפקידנו בשוק השירותים העסקיים כ"בסיס שיגור" של ארגונים המאמינים כי השמיים אינם הגבול ומי שפורש כנפיים חזקות יכול לכבוש את העולם. הצפי שלנו הוא, שהעתיד של הכלכלה הישראלית נישא על הכנפיים האלה ולכן בזק בינלאומי נערכה, בהוצאה כספית חסרת תקדים בישראל, לספק את כל השירותים הנדרשים להשתלבות בחזית הטכנולוגית בכל הוורטיקליים הרלוונטיים. אנו כבר מארחים את מרבית גופי הממשל בישראל, אמונים על שירות מאובטח למערכת הביטחון ולתשתיות הלאומיות, מספקים קישוריות למיליוני לקוחות ומגוון שירותי יישומים לעשרות אלפי ארגונים קטנים כגדולים. בכל מקום, שהחיבור בין מערכות מחשבים לרשתות תקשורת מספק ערך מוסף, תמצאו את בזק בינלאומי עם הצעה שאי אפשר לסרב לה. עם ביצועים, ביטחון, זמינות, וניהוליות שמשכנעים גם לקוחות סקפטיים".

קרוב לעין, קרוב ללב

בניגוד לקלישאה השחוקה, העולם הדיגיטלי לא הפך לכפר גלובלי. למרות התפקיד המרכזי שמשחקת האינטרנט, יש משמעות למקום ולמרחק, לפחות ככל שמדובר בלקוחות ארגוניים. "קרבה ללקוח" היא ערך חשוב כאשר מדברים על משאב תפעולי קריטי, שדורש תשומת לב רצופה, תגובה מהירה ויכולת מידרוג (Scalability) לא מוגבלת. הקרבה הרלוונטית אינה רק למתקנים הפיזיים, חשובה לא פחות הקרבה לאנשי המקצוע שמתחזקים את האתר ומנהלים את איכות השירות, והקשר האישי עם ההנהלה העסקית, שיכולה לדבר "בגובה עין" עם לקוחות ישראליים ולהבטיח שהשירות ימשיך להתפתח בכיוונים ובכמויות שהשוק יזדקק להן בשנים הקרובות והרחוקות. "ה-Data Center של בזק בינלאומי הוא חלק ממערכת דינמית שלא מפסיקה להתפתח", אומר איל צפריר סמנכ"ל מגזר עסקי בבזק בינלאומי. בניגוד לחברות שנכנסו לעסקי Data Center כסוג של "נדל"ן משודרג", אנו חושבים על שירותי בזק בינלאומי כאינטגרציה של מחשוב ותקשורת, תשתיות ושירותי יישומים, שבאופן קונסיסטנטי מתעדכנים ומרחיבים את האופק הטכנולוגי. כפי שבצד התקשורתי מובן מאליו שהקבוצה תוסיף שירותים ככל שטכנולוגית IP תתפתח, כך גם באספקט ה-IT אנו מחויבים להוביל בראש החץ אל העולמות שמאפשרים ללקוחות שלנו לעשות יותר עם פחות".

הובלה טכנולוגית, שירותית ועסקית

ההצהרה הזאת מגובה באסטרטגיה עסקית שמעלה יומיומית את רף היכולות. בזק בינלאומי, שחונכת בימים אילו את המתקן ה- 4 שלה בישראל ולפני כשלוש שנים חנכה את המתקן האסטרטגי ביפו שבביקור בו התרשמנו מעומק האבטחה.

כמו בכל האתרים, אולמות המחשבים וחדרי השירותים הסביבתיים מבוצרים בקירות ביטון עבים עמוק מתחת לפני הקרקע. מתקן ה-Data Center מאובטח מאחורי חומה גבוהה, עם מתקני התראה אלקטרוניים ושערים חשמליים, תחת ניטור שומרים 24×365. "מהנדסי רשתות ומומחי Systems נמצאים במרחק של מטרים ספורים מכאן", אומר שלומי עכו.

"בנוסף לצוות ה-NOC, שפוקח עין על כל המתרחש , וצוות התחזוקה של מערכות החשמל והקירור, שמבטיחים תנאי עבודה אופטימליים לכל הציוד ב-Data Center, לקוח שנתקל בבעיה יכול לקבל סיוע מיידי, בשיחת טלפון, עוד לפני שהוא מגיע פיזית לאתר. לקוחות אירוח ב-Data Center אומנם משאירים בחזקתם את האחריות לפעולת היישומים, אבל בשירות המנוהל של בזק בינלאומי הם יכולים להיות בטוחים שהתשתיות עובדות עבורם ב-100 אחוז. ובמילה תשתיות אני מתכוון ליותר מחשמל וקירור. ללקוחות מובטחת רשת תקשורת חסונה, אבטחת סייבר אפקטיבית, גיבוי והמשכיות עסקית, הגנה פיזית ויכולת לקבל תוספת שטחי עבודה "לפי דרישה". הסינרגיה הזאת היא שעושה את שירותי ה-Data Center של בזק בינלאומי לייחודיים בנוף הישראלי".

 

מאת: יהודה אלידע

כתיבת תגובה