כדי להשגיח על הרשת צריך אלף עיניים – זה הזמן ל Cisco ThousandEyes

גישת העובדים למערכות המידע הארגוניות השונות בעידן החדש כבר לא מוגבלת למחשב במשרד * בניגוד לעבר, כיום נראה ברור מאליו שניתן יהיה להשתמש במערכות המידע הארגוניות מכל מקום, מכל מכשיר ובכל זמן * הזמינות של המערכות האלו הופכת להיות קריטית במיוחד, ולכן במציאות שבה יש אפס סבלנות לכשלים טכנולוגיים, פתרון הניטור הרב שכבתי ThousandEyes מבית סיסקו הוא מוצר מתבקש כמעט בכל ארגון * "זה מפשט תהליכים ומספק לנו נראות מלאה בזמן אמת", מסביר ערן לוזון מבזק בינלאומי, שמטמיעה את המערכת כאינטגרטור מוביל בשוק הישראלי

על פי נתונים שפרסם תאגיד הייעוץ האמריקאית מקינזי (McKinsey & Company), האנושות הפכה את האינטראקציה הדיגיטלית לחלק המרכזי בפעילות המסחרית שלה: כ-65% מפעילות הגומלין בין ארגונים שונים ללקוחותיהם מבוססת על חוויה דיגיטלית. כשמוסיפים לכך את העלייה הדרמטית בשיעור האינטראקציה הדיגיטלית גם במקומות העבודה עצמם, מגיעים למסקנה הכמעט מובנת מאליה: כדי שהארגון שלנו יתפקד, אנחנו צריכים שמערכות המחשוב שלנו יהיו מחוברות לרשת באופן תקין, 100% מהזמן.

5 האתגרים המובילים בניטור הרשת הארגונית

פתרון מתקדם לבעיות מתקדמות
על רקע מצב מורכב זה, ניתן להבין מדוע ענקית ההייטק סיסקו השקיעה קרוב למיליארד דולר ברכישת ThousandEyes, חברה החתומה על פתרון הניטור הרב שכבתי המתקדם בשוק. הטכנולוגיה של ThousandEyes מזהה תקלות רשת (בין אם מדובר בתקלות חיצוניות או בתוך הארגון עצמו) ושולחת התראות בכל מצב שבו חווית המשתמש פחותה מאידיאלית.

"מדובר בפתרון מקטגוריית Full stack Observability, שמאפשר תצפית בזמן אמת על הרכיבים השונים שהארגון עובד איתם", מסביר ערן לוזון, פריסייל המתמחה בנטוורקינג ובאבטחת מידע בבזק בינלאומי, חברת ה ICT הגדולה בישראל המטמיעה את מערכות ThousandEyes בשוק הישראלי. "באמצעות ThousandEyes ניתן לזהות את כל הדרך שהמידע עובר מהיוזר בארגון ועד לענן ומהענן ועד לצרכן. במצב כזה, מספיק שיש האטה בקצב הגלישה, ואנחנו נדע להיערך ולאבחן אם מדובר בתקלה באפליקציה עצמה, בסביבה הארגונית, אצל ספק האינטרנט או אצל ספק הענן. זה מפשט תהליכים ומספק לנו נראות מלאה בזמן אמת".

"אנחנו חיים במציאות שבה יש אפס סבלנות לכשלים טכנולוגיים והפתרון של ThousandEyes מבטיח חוויית משתמש אופטימלית בכל רגע נתון", אומר רוני טאו, מהנדס בכיר בסיסקו ישראל, אשר השתתף לאחרונה במפגש טכנולוגי ללקוחות המשותפים של סיסקו ובזק בינלאומי. "למשל, אם אני לקוח של חברת קורקינטים חשמליים ואני לא מצליח להפעיל את האפליקציה, אני לא אהסס לפני שאעבור לדגם אחר. כמשתמש, פחות אכפת לי אם אני שוכר קורקינט צהוב או ירוק, אכפת לי שהאפליקציה תגיב בשנייה שאני זקוק לה, עם אפס תקלות".

מזהים בעיות פוטנציאליות כשהן נולדות

במציאות השואפת לאפס תקלות, ThousandEyes הוא מצרך אלמנטרי כמעט. "העיקרון שמנחה אותנו הוא להקדים תרופה למכה", מסביר טאו, "הנחת המוצא שלנו היא שתקלות תעבורה זה דבר שיכול לקרות לכל אחד, וראינו שגם ענקיות כמו ווטסאפ או ספוטיפיי סבלו מכשלים שהשביתו את המערך שלהם. ב- ThousandEyesלא מחכים לבעיות – אנחנו אלה שמייצרים לעצמנו תעבורה ומזהים בעיות פוטנציאליות כשהן נולדות".
איך בעצם עובדת הגישה הפרו אקטיבית הזו?
"נניח שהארגון שמשתמש ב- ThousandEyesהוא סופרמרקט און ליין. מה שאנחנו עושים זה לדמות לקוח שמתחבר לאתר, בוחר מוצרים, מכניס פרטים אישיים ומשלם. למעשה, אנחנו מעבירים את כל השלבים שהמשתמש עובר ומספקים מדדים לכל שלב בתהליך: כמה זמן לקח לאפליקציה להגיב, כמה זמן לקחת לרשת להגיב. אני יכול לבצע את הבדיקה הזו מישראל או מקונגו או מ-400 אתרים שונים ברחבי העולם, בהתאם לצרכים הרלוונטיים של כל לקוח, ולקבל מסד נתונים מסודר לגבי תקינות הרשת והאפליקציה. וכך, אם אני חברה בינלאומית, אני אדע לנטר תקלה בתקשורת מול הסניף הקנדי בזמן שבקנדה עדיין ישנים ולייצר פתרונות עוד לפני שהם קמו".
שיפור חוויית המשתמש נוגעת, מן הסתם, גם במשתמשים מהארגון עצמו.
"בהחלט. זה לא פחות חשוב – ובמקומות כמו חברות הייטק, למשל, אפילו הרבה יותר משמעותי. אין דבר יותר נורא לאנשי המחשבים בארגון מאשר התמודדות עם זעם של עובדים שהמערכת לא עובדת להם כמו שצריך. דברים שגרתיים כמו תקלות בשליחת אימייל או ישיבת זום שנתקעה עשויה לגרום לדמורליזציה בקרב העובדים ולפגום בתוצרים שלהם".

פתרון Cisco ThousandEyes

"איך הסתדרנו בלי זה?"

סטטיסטיקות ש-Cisco IT בחנו לאורך חמש שנות פעילות של ThousandEyes מראות ירידה דרמטית של 43% בזמן אבחון התקלה הממוצע (Mean Time To Troubleshoot).
ערן לוזון מבזק בינלאומי מרחיב: "סיסקו דואגים לשפר את חוויית המשתמש בצורה דרמטית – ולא פחות חשוב, חוסכים את העיסוק הבלתי נסבל בחילופי האשמות. כבר אין צורך להתקשר לספק שיגיד שהבעיה בתשתית ואז להתקשר לאנשי התשתית שיאשימו את הספק. אנחנו מזהים מיידית תקלה ומאפשרים לפתור אותה. זה אחד היתרונות המשמעותיים של בזק בינלאומי כאינטגרטור, מאחר ואנחנו מספקים שירותים ותשתיות מקצה לקצה וזה חוסך את כל הפינג פונג בין היצרן לאינטגרטור. הלקוחות שלנו יודעים שיש להם כתובת אחת וזה מאוד משמעותי".

ועושה רושם שמדובר בשביעות רצון הדדית, כפי שמעיד כפיר שמואלי, מנהל פעילות Cisco בבזק בינלאומי: "אני ממליץ לרבים מהלקוחות שלנו להצטייד ב-ThousandEyes, כי אני מאמין שבעידן שבו חלק עצום מהעבודה עובר לשירותי ענן, מדובר בפתרון מאוד משמעותי שמתאים גם לארגונים גדולים וגם לעסקים קטנים יותר שהעבודה ברשת היא בליבת הפעילות שלהם. אנחנו מסבירים ללקוחות שבעזרת פתרון ThousandEyes הם יוכלו לזהות בקלות שינוי בחוויית המשתמש, לטפל בהן במהירות ובכך לחסוך בזמני השבתה וחזרה לשגרה – מה שמאפשר להם לספק לעובדים וללקוחות הקצה חווית משתמש טובה יותר ובכך לשמור על המוניטין העסקי שלהם."

"מדובר במוצר חדש יחסית בשוק הישראלי ואני חייב לציין שאפילו אני לא קיוויתי שנקבל כאלה פידבקים מדהימים", מסכם רוני טאו, "ומה שיפה במיוחד זה שב-90% מהמקרים מנהלי הרשתות אומרים לי שפתרנו להם בעיה שהם לא היו מודעים לעצם קיומה. הם קיבלו את ההאטה בפעילות הרשתית כגזרת גורל ופתאום הם למדו שזה יכול להיות אחרת  ועכשיו הם אומרים לי 'אנחנו לא מאמינים איך הסתדרנו בלי זה עד עכשיו'".

רוצים לשמוע עוד? אנחנו כאן בשבילכם –
כפיר שמואלי, מנהל פעילות Cisco בבזק בינלאומי KfirSH@bezeqint.co.il

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם