להוביל טכנולוגית את הלקוח. מהם הסיבות להעביר את הארגון לענן?

מחשוב ענן הוא כבר שנים רבות חלק בלתי נפרד מהחיים של כל אחד מאתנו ושל כל ארגון, כשמדובר בשירותים שאנו צורכים כגון סטרימינג, דוא״ל בענן (Gmail או Hotmail), אופיס 365, שיתוף קבצים וממשקים ברשת (Web). עם זאת, עבור ספקי פתרונות המחשוב המעבר לאספקה ותמיכה במחשוב ענן עבור הלקוח מהווה אתגר מוחשי ופסיכולוגי כאחד ולצידו מקפצה טכנולוגית והזדמנות כלכלית משמעותית. מעבר למחשוב ענן מחייב שני שינויים משמעותיים: האצלת סמכויות, כשחלק ניכר מניהול ותחזוקת התשתית מופקד בידי גורם מומחה חיצוני (ספק הענן) אשר מטפל 24/7/365 בתשתיות המחשוב, וכן מעבר למודל של תשלום חודשי קבוע המותאם לממדי הארגון במקום תשלום חד-פעמי גבוה החשוף להוצאות משתנות בהמשך. לא דבר מובן מאליו למי שהתרגלו למודל ריכוזי, שבו הם מספקים אחת לכמה שנים ציוד פיזי תמורת תשלום חד-פעמי וגבוה וחלק מהכנסתם מגיע מתשלום על תחזוקת ציוד.

עבור משווקים שעושים את קפיצת המדרגה, מחשוב הענן מאפשר התייעלות ארגונית גדולה בהרבה מזו שמספק מודל המחשוב הפיזי. זאת בזכות הירידה בכמות התחזוקה והעבודה ובמספר העובדים הנדרשים, הצמצום הדרסטי במספר ״ביקורי הבית״ אצל הלקוח, היכולת להתמקד במתן שירות ברמת מערכות ההפעלה בלבד והביטחון שמקנה רמת אבטחת המידע המשופרת בהרבה במודל מחשוב הענן. כמו כן מחשוב הענן מהדק מאוד את הקשר עם הלקוח, מפני שבמקום לבצע עסקה חד-פעמית, האינטגרטור הופך להיות ספק הענן של הלקוח ויכול לעמוד אתו בקשר רציף ולאורך שנים.

גם היתרון הכלכלי המידי הוא ברור: האינטגרטור נהנה משולי רווח קבועים על העלות של הענן ללקוח (הכנסה פסיבית מצטברת) ורווחיות ההתקשרות עולה במאות אחוזים. בנוסף, קבלת מעטפת הפתרונות המלאה מספק הענן מאפשרת לאינטגרטור לאפיין פתרונות מותאמים לצרכי הלקוח ולהציע סל מוצרים רחב שקודם לכן לא בהכרח יכול היה לספק (שתמיכה בשירותי לינוקס או WEB ועוד). כך נפתחת בפני האינטגרטורים היכולת לספק שירות ללקוחות גדולים ומורכבים יותר.

אתגר חשוב נוסף הוא הצורך להפיג את חששותיהם של הלקוחות שהתרגלו למחשוב פיזי הנמצא בקרבתם וכעת צריכים לעבור למודל שבו השרת נמצא במקום מרוחק. חשש זה מובן,  אך נובע מחוסר ידע, ומולו עומדים יתרונותיו הברורים של מחשוב הענן שצריך להנגיש ללקוח, למשל: הגמישות בצריכת משאבים בהתאם לצורכי הארגון בכל זמן נתון, החדשנות התמידית בטכנולוגיה,  ובניגוד לתפיסה שנוכחות של שרת פיזי מעניקה תחושת ביטחון ללקוח, המעבר לענן דווקא מגדיל משמעותית את רמת השרידות ואבטחת המידע ומהווה ביטוח עבור הארגון ועבור המידע שלו.

בנוסף, מעבר למחשוב ענן מאפשר ללקוח ליהנות ממעטפת שלמה של יישומים שמחירם זול בהרבה בסביבת הענן מאשר בסביבה המקומית.
כך או כך, כמו בכל שינוי טכנולוגי – תהליך המעבר לענן הוא בלתי נמנע, חד-כיווני ויתרחש לבסוף באופן כמעט גורף. וכאשר ספקים חדשים צצים בשטח פתרונות מתקדמים וחדשנות כברירת מחדל, אלו שלא עושים את קפיצת המדרגה פשוט נשארים מאוחר. וכשרוב הלקוחות יעברו לבסוף למחשוב ענן, השאלה היא רק במי הם יבחרו ללוות אותם בתהליך זה.

IT Factory הינה יחידת ההפצה לפתרונות טכנולוגיים מבית בזק בינלאומי, ומציעה מודל עסקי המיועד לשותפים בלבד ומספקת את פתרון הענן המתקדם בישראל עם ממשק ניהול מלא ועצמאי. בנוסף, מספקת לשותפים מעטפת עסקית, החל מליווי משלב המכירה, דרך בניית אפיונים, גיבוש הצעת מחיר ללקוח עד סגירת העסקה ועד לביצוע הפרויקט על ידי מנהל פרויקט המיועד עבור השותפים.

ב -8 ביוני 2021 ייערך כנס השותפים של IT Factory ובו תתקיים הרצאה ממוקדת בנושא מעבר לקוחות לענן, בהרצאה יינתנו כלים פרקטיים איך לנהל את התהליך מא' עד ת' עם הליווי הטכנולוגי והמסחרי של IT-Factory אתם מוזמנים להגיע לכנס זה, ללמוד מניסיון של שנים ולקיים פגישה אישית עם צוות מומחי הענן שלנו, וגם לקבל בונוס משמעותי עבור הפעילות עם IT-Factory, נתראה בכנס.

להרשמה לכנס: https://bit.ly/34jheQC


הכתבה בשיתוף חברת GNS, המספקת שירות ענן ציבורי ושותפה עסקית בקהילת משווקי IT FACTORY

מעוניינים לשמוע עוד פרטים? מוזמנים ליצור איתנו קשר באמצעות תיבת המייל :
MichalGo@bezeqint.co.il
ItzikF@bezeqint.co.il

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם