חברת האנרגיה OPC השלימה הטמעת מערכות אבטחת מידע מבית Check Point באמצעות בזק בינלאומי

חברת OPC אנרגיה שדרגה את מערך אבטחת המידע בתחנות הכוח ובמטה הארגון. בפרויקט הוטמעו פתרונות אבטחת מידע מבית צ'ק פוינט ושודרגו נהלי הסייבר ואבטחת המידע בארגון

בזק בינלאומי השלימה לאחרונה פרויקט אבטחת מידע רחב היקף עבור OPC אנרגיה – חברת החשמל הפרטית הראשונה בישראל, אשר נכנסה לשוק האנרגיה המקומי לפני כעשור וכיום חולשת על כ-5% מכלל יצור החשמל במדינה. הצמיחה המשמעותית בפעילות, הדרישות הרגולטוריות והתפתחות עולם הסייבר הביאו את ראשי החברה להבנה כי יש צורך בשדרוג טכנולוגי של מערכי אבטחת המידע הארגוני.

החלפת תשתית אבטחה למערך חדשני של חברת Check Point
בפרויקט הוחלפה תשתית אבטחת המידע לפתרונות טכנולוגיים מתוצרת Check Point.  המהלך כלל החלפת מערך הפיירוול, הטמעת פתרונות אבטחת מידע למשתמשי הקצה (Endpoint Security),  שרידות ברמה גבוהה וגיבוי במקרה של תקלה או השבתה בעת מתקפת סייבר, פרוטוקול דינמי למערכות האבטחה ואימוץ שורת עקרונות מתקדמים מעולם הסייבר. המהלך בוצע בחמישה אתרים מרכזיים: במטה החברה, בדאטה סנטר בחוות השרתים של בזק בינלאומי ובשלוש תחנות הכוח שמפעילה OPC במישור רותם, בחדרה ובנייר חדרה.

האתגר המרכזי – הטמעה ללא השבתה
לצד האתגר הטכנולוגי ודרישות אבטחת מידע הגבוהות, תהליך ההטמעה כלל יעד נוסף וקריטי במיוחד. "האתגר המרכזי שניצב בפנינו כשקיבלנו את המשימה היה להוציא את המהלך לדרך מבלי לפגוע בעבודה השוטפת של הארגון", אומר אורי שטרית, מנהל צוות אבטחת מידע (Ps Security) בבזק בינלאומי, "מדובר במערך של תחנות כוח שפועל 24/7 ומהווה תשתית חיונית שלא יכולה לסבול השבתות לא מתוכננות. היינו צריכים לנהל מהלך מתוכנן עד הפרט האחרון ועם אפס מקום לטעויות".

"בגלל הרגישות העצומה של התחום שבו אנחנו פועלים, לא היה מרחב לתמרון", אומר איתי חוטה, מנהל התשתיות ואבטחת המידע ב-OPC "המשמעות היא שכל שלב הניסוי והטעיה אמור להתבצע עוד לפני ההטמעה. שלב זה יצא לפועל בשיתוף צ'ק פוינט שליוו את התהליך: אפיון מדוקדק , הרצת בדיקות בסביבת מעבדה, המרה לסביבת ייצור ויישום בפועל. כל מה שעשינו קיבל עין מקצועית נוספת והכל נעשה בצורה מאוד סבלנית ומדורגת. היה לנו חשוב מאוד לעשות את זה נכון".

מעבר בין טכנולוגיות
איתי חוטה מרחיב על התהליך הייחודי של מעבר בין הטכנולוגיות: "בהתחלה ביצענו התקנה של פיילוט, ועברנו בהדרגה מסניף לסניף. מתקינים, בודקים, עוברים על המערכת חוק אחרי חוק כדי לראות שלא הייתה טעות אנוש בהתקנה. זה יצר אנומליה שבה היו סניפים שעבדו כבר עם המערכת החדשה של Check Point בעוד שאחרים עבדו עם המערכות הקודמות, וגם לזה התכנון המקדים של בזק בינלאומי ידע לתת מענה כדי שלא יתפתחו תקלות".

"המעבר בין טכנולוגיות דרש שמירה על הטופולוגיה הישנה, בכדי לאפשר ללקוח להמשיך בעבודה שוטפת כל עוד תהליך ההחלפה בכלל הסניפים לא הסתיים", מסביר שטרית, "העובדה שמדובר בהחלפה בין שני יצרנים שונים דרש מאתנו הבנה מעמיקה של טופולוגית הרשת והיערכות מוקדמת שממנה למדנו להסיק מסקנות לתהליך הבנייה של הרשת העתידית בצורה הדוקה יותר".

אבטחת מידע בעידן הקורונה
בעידן הקורונה והעבודה המרוחקת הותאם מענה בשינוי תצורת חיבור המשתמשים מבחוץ לתוך הארגון (VPN) באמצעות Mobile Access מבית Check Point והקשחת תצורת התחברות לארגון מבחוץ התווספו  למעטפת הגנת הסייבר שמספקת מענה רוחבי לדרישות האירגון, נוסף על הידוק מעגלי אבטחה, הטמעת End Point Security  ו-Sandblast  בכל התחנות ברשת והרחבת פתרונות ההגנה Zero Day .

מחויבות ללקוח
"טיפלנו בפרויקט מורכב ומרובה אתגרים ואני שמח להכריז שצלחנו את כולם בצורה מרשימה", מסכם ערן ברק, מנהל אגף האנטרפרייז בבזק בינלאומי : "שיתוף הפעולה בין בזק בינלאומי ל-OPC נמשך כבר שנים ארוכות, ועל בסיס יחסי האמון והמקצועיות ביצענו את הפרויקט בהצלחה מרובה. בפרויקט זה חברת OPC ובזק בינלאומי התמודדו עם אתגרים משמעותיים שחייבו אותנו לגמישות מחשבתית, מהירות תגובה, שיתוף פעולה בין ממשקים רבים והכי חשוב – מענה אופטימלי ללקוח הקצה וראייתו כשותף. אין לי ספק שפרויקט זה יהווה כסמן הימני של תחום אבטחת המידע בענן, במיוחד בעידן הקורונה, ואנחנו בבזק בינלאומי מחויבים להעמיד עבור הלקוחות שלנו את הפתרונות המתקדמים ביותר"

המידע בחסות בזק בינלאומי, חברת התקשורת הגדולה בישראל, המספקת פתרונות IT מקצה לקצה ומתמחה בלוחמת סייבר ובפתרונות פס רחב לכל טכנולוגיה

מעוניינים לשמוע עוד פרטים? מוזמנים ליצור איתנו קשר באמצעות תיבת המייל  OferF@bezeqint.co.il

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם