בזק בינלאומי הקימה תשתיות IT במשרדי הענק של פירמת עורכי הדין FISCHER במגדל עזריאלי מידטאון

פירמת עורכי הדין פישר חנכה לאחרונה משרדים חדשים המשתרעים על פני חמש קומות במגדל עזריאלי מידטאון בתל אביב * בזק בינלאומי בשיתוף Aruba הקימו את רשת המחשוב לאתר החדש * ההליך המורכב כלל תכנון מחודש של הרשת, בניית תשתיות, שדרוג מערכת אבטחת המידע והעתקת הדאטה סנטר לחוות השרתים של בזק בינלאומי

פירמת עורכי הדין פישר, ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל, מונה כ-280 עורכי דין וכ-80 שותפים, העתיקה את משרדיה ומשכנה החדש למגדל עזריאלי מידטאון המתפרש על פני חמש קומות במגדל היוקרה שנחנך לאחרונה במרכז תל אביב. בזק בינלאומי השלימה לאחרונה את עבודות הקמת התשתית ורשת ה-IT של החברה עם מעברה של הפירמה למשרדיה החדשים.

בזק בינלאומי קיבלה על עצמה לבצע את תהליך הקמת רשת המחשוב, משלבי התכנון, דרך הקמת התשתיות וליווי צמוד של המעבר לאתר החדש  כאשר כל הפתרונות שהוטמעו מתבססים מקצה לקצה על טכנולוגית Aruba מבית HP ב- 3 רבדיו, תקשורת, WIFI ואבטחת מידע. כמו כן, מערך המחשוב הועבר  לדאטה סנטר של הפירמה לחוות השרתים TLV של בזק בינלאומי בת"א יפו.  

"ב-21.3.21 נכנסנו למשרדים החדשים בעזריאלי מידטאון", מתאר עידן סיון, מנהל מערכות מידע ואבטחת מידע בפירמת פישר "350 עובדים התחברו במהלך היום הזה לרשת המחשבים החדשה שהקמנו – וכולם עבדו. אף אחד לא התעסק בחיבורים, אף אחד לא איבד שעות עבודה יקרות על  תקלות. מבחינתי אני מגדיר את זה כהצלחה אדירה של הצוותים שעבדו על הפרויקט".

משרד גדול עם אתגרים גדולים
"מדובר בפרויקט מורכב בסדר גודל מאוד משמעותי", מסכם סיון את תהליך העתקת התשתיות ממשרדי החברה הותיקים בדניאל פריש לאתר המושקע במגדל עזריאלי מידטאון, " רק כדי להמחיש את סדר הגודל של הפעילות ניתן לציין שהקמנו כ-400 נקודות קצה שמתפרסות על פני חמש קומות. מדובר בהיערכות מסיבית שנעשתה תוך כדי שהמשרד ממשיך לאורך כל התקופה לפעול כרגיל, מבלי שעבודת המשרד השוטפת נפגעת לרגע – אפילו לא בימי המעבר עצמם. רבות בעקבות התכנון המדוקדק שנעשה יחד עם בזק בינלאומי. עבודה מקצועית שלא השאירה מקום לטעויות".

""קיבלנו על עצמנו אתגר משמעותי שהתבצע בתקופה לא פשוטה", אומרת ליאת ברנדויינהנדלר, מנהלת הפרויקט מבזק בינלאומי, " תהליך המעבר נעשה בעיצומו של משבר הקורונה,  במגדל חדש עם משרדים שמעולם לא פעלו בהם לפני כן. לשם כך פעלנו בשיתוף Aruba כדי לספק מענה לתשתיות מאפס. להקים ארון תקשורת, להתחבר לרשת החשמל, לבצע בירזול מתגים. לשמחתי עמדנו באתגר הזה בצורה אופטימלית".

התהליך עצמו התפרש על פני כשמונה חודשים, שיועדו לתכנון מדוקדק של צרכי הלקוח, היערכות והכנות – וקרוב לחודשיים של הטמעת המערכת החדשה במשרדי החברה. "הגישה הבסיסית שלנו היתה להתקדם עם הפרויקט עקב בצד אגודל", מסביר סיון, "ניגשנו למהלך הזה מתוך ידיעה שהדרך הנכונה עבורנו לצלוח את האתגר של המעבר תהיה עבודה מדורגת. הטמעה איטית של מערכת אחרי מערכת, בחינה שהכול עובד בדיוק כמו שתכננו ורק אחרי שהכול מושלם – מעבר לפעולה הבאה.  היו לנו שותפים מקצוענים בבזק בינלאומי שהבינו את הצרכים שלנו וידעו להתאים את אופי העבודה לדרישות המשתנות שלנו". 

הזמן להשתדרג
סיון מתאר את המעבר למשרדי החברה החדשים כהזדמנות שנקרתה בפני הפירמה לשדרוג מערכות המחשוב ולהעלאת רמת אבטחת הסייבר: "מובן מאליו שהמעבר הזה העמיד אותנו בפני הצורך להתחדש, לבנות תשתית, לשנות טופולוגיית רשת, להקים מערכי אבטחת מידע מתקדמים ולאמץ טכנולוגיות חדשות. אני מנוע, כמובן, מלרדת לרזולוציות של תהליכים שביצענו במערכת אבטחת  המידע, אבל ניתן בהחלט לציין ששינינו תהליכים מבניים והתאמנו את מערכות הגנת הסייבר לצרכים שלנו".

"אנחנו נדרשים לספק מענה משולב – גם ל-400 עובדים שיכולים להתחבר לרשת בכל רגע נתון מכל מקום אפשרי, כי משרד עורכי דין זה גוף שלא נח לרגע", אומר סיון, "וכמובן שגם לספק פתרונות טכנולוגיים ללקוחות של המשרד, מכל העולם. זה מציב בפנינו אתגרים של אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר. זה הוביל אותנו לבחון שורה של מערכות אבטחה מעולמות ה-NAC ובעזרת בזק בינלאומי, לאתר את המערכת שתספק לנו את איכויות האבטחה הגבוהה ביותר".

"בפרויקט הזה עשינו שימוש במערכות אבטחת מידע שמציגות פתרונות מתקדמות", אומרת מנהלת הפרויקט ברנדויינהנדלר, "באופן שמאפשר לנהל את הרשת על בסיס צרכי הלקוח. ניתן לקבוע רמות שונות של אבטח מידע בהתאם לקריטריונים משתנים, נניח לספק הגנה שונה לעובד החברה במשרד לעומת עובד שמתחבר מבחוץ או אורח שמתחבר, לקיים דירוגי אבטחה לפי אופי המכשיר שמתחבר ועוד שלל תכונות. זאת לצד איכויות שליטה משמעותיות בניהול הרשת, היכולת להיות במעקב מתמיד אחרי מי מחובר לרשת ומהיכן וביצוע אופטימיזציה שתשרת את כל משתמשי ה-IP".

היערכות לעידן איומי הסייבר
ומאחר ומעבר דרמטי שכזה הוא לא מהלך שמתבצע ברמה יומיומית, החליטו בפירמה ובבזק בינלאומי לאתגר את המערכת לפני הכרזה על המוגמר, באמצעות גורם חיצוני: "הבאנו מומחה סייבר חיצוני, צד שלישי, שינסה לאתגר את המערכת", אומר סיון בסיפוק, "נתנו לו לשבת על הרשת ולאתר נקודות חולשה, רק אחרי שקיבלנו דו"ח מסכם המאשר שהמערכת עומדת ביעדי האבטחה המחמירים שהצבנו הרשנו לעצמנו לעבור לרשת החדשה. אנחנו כבר מעל חודש באוויר ואפשר לקבוע שעברנו את המעבר בהצלחה. שאפו לשותפים שלנו בבזק בינלאומי שגרמו לכל זה לקרות".

רון גלב, סמנכ"ל חטיבת פתרונות לעסקים: "מדובר בפרויקט IT מוצלח שהוא פרי של שיתוף פעולה ותכנון מדוקדק בין הלקוח, Aruba יצרן השותף שהוביל מקצועית את ההטמעה יחד עם הצוות המקצועי של בזק בינלאומי. תודה רבה לעידן סיון על האמון הרב בנו ומנהלת הלקוח לי-אור כהן על הליווי הצמוד ללקוח ולכל מי לקח חלק בפרויקט"

המידע בחסות בזק בינלאומי, חברת התקשורת וה IT הגדולה בישראל, המספקת פתרונות IT מקצה לקצה לארגוני ענק ולגופים קטנים ומתמחה בפתרונות פס רחב לכל טכנולוגי

מעוניינים לשמוע עוד פרטים? מוזמנים ליצור איתנו קשר באמצעות תיבת המייל  OferF@bezeqint.co.il

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם