למה כדאי לעבור למרכזיה בענן?

ארגונים רבים עוברים כיום לשימוש בטכנולוגיית הענן. טכנולוגיה המאפשרת כבר שנים רבות אכסון של מידע אירגוני, ניהול המידע, וזאת באמצעות שימוש בשרתים ווירטואליים בענן.

כל אלו המתוארים, נוגעים ומתייחסים לעולם המידע (DATA). ובנוסף לזה, הכניסה של המרכזיות המסורתיות לעולם ה-VOIP, הנגישות הבלתי תלויה של האינטרנט, הובילו את מערכות הטלפוניה, לפתרון "ענן" טלפוניה.
מרגע שעולם זה הוכשר, ניתן היה לאציל את הטכנולוגיה החדשה על עולם הטלפוניה המסורתי, על מערכות הטלפוניה המסורתיות, עתירות חומרה ותוכנה, ולהעבירן לעולם וירטואלי, ולסביבה תומכת תוכנה. זה מה שהכשיר וסלל את הדרך לפתרון ענן.
המעבר לפתרון ענן נובע מהצורך של היצרנים והלקוחות, להקטין תקורות, להקטין השקעות, ובמקביל לשלב בין העולם המסורתי לבין הטכנולוגיה והפתרונות העכשוויים.
שוק התקשורת בארץ מלא כרימון, בפתרונות ענן לסוגיו. אם כך כיצד הלקוח, או מנהל IT, ומנהל רשת ידעו מהו הפתרון המתאים. בחרתי להביא שניים מתכונות הענן שהן הבסיס לבחירת הפתרון:
• ענן פרטי או משותף:
ענן פרטי
משמש בד"כ ארגונים מסועפים שרוצים לייעל ולהגדיל פריון, לחבר בין מספר סניפים/אתרים של החברה, ולכן ההשקעה הראשונית בהקמת הפתרון, בעלויות השרות והתחזוקה יהיו גבוהות יותר מול כל פתרון מקביל. מאידך, הלקוח יחסוך בעלות שיחות פנים ארגוניות ומחוץ, באבטחת השיחות, ואולי גם בתוכנות ואפליקציות שאינן מעולם הטלפוניה אך מתחברות אליו כדוגמת מערכת CRM, מערכת הקלטות, גם כאן חוסך הלקוח ממון רב, שהרי הוא מעמיד מערכת אחת לכול.

ענן משותף
במודל ענן משותף, משאבי הרשת, האחסון והמחשוב משותפים בין מנויים מרובים. מנגד כל לקוח מקבל גישה פרטית, ייעודית, ומאובטחת לפתרון הענן. מכאן שהלקוח נהנה משפע רב של יכולות ותכונות, שהן בד"כ נחלת מערכות גדולות ומתקדמות, מאידך הוא זוכה לעלויות הקמה נמוכות, הלקוח משלם על מה שהוא צורך.

– Dedicated Tenant vs Sheered Tenant
לפני שנצלול פנימה להבדלים ולשונות, בין המערכות, אנסה במספר מלים להסביר את ההבדל המהותי, ואת ההסבר אקח מעולם הנדל"ן.
Sheered Tenant דומה לבניין רב-קומות, ובו דירות רבות, ובכל דירה דיירים משלה, שיכולים לגור רק בדירה מסוימת, ולדירים כולם מקור מים, חשמל, מעליות, וחניה משותפים, ואם נשפץ או נשדרג את אחד מהמקורות אלו, כולם ייהנו מהפרי החדש. בעוד ש Dedicated Tenant דומה לבית פרטי, גם בו יכולים לגור דיירים מסוימים, ולהם מקור מים, חשמל, חנייה שנועדה להם בלבד, ורק הם אלו שייהנו מהשיפוץ והשיפור בתנאים

Sheered Tenant
– יישום ובניית הפתרון במחיר נמוך, מה שיאפשר להגיש הצעה במחיר נמוך ללקוח.
– Sheered Tenant מאפשר הקמת מערכת אבטחה אחד, בניהול אחד, מערך אבטחה המבטיח הגנה מלאה בפני פריצה לכלל המערכת או לזליגה בין לקוחות.
– Sheered Tenant מאפשר יעילות מקסימלית בכל הקשור לתפעול, שדרוג, הוספת תכונות, ותחזוקת המערכת מתבצעת בצורה מרכזית, ולכל משתמשי המערכת ללא סייג.
לסיכום, Sheered Tenant, הוצאות הקמה זולות יאפשרו פתרון זול ללקוח, ניהול ושדרוג מרכזי אחד מאפשר מינימום שגיאות, מינימום חומרה = מינימום כשלים.

Dedicated Tenant
– יישום ובניית הפתרון במחיר והשקעה גבוהים, מה שיחייב להגיש הצעה במחיר גבוה ללקוח.
– Dedicated Tenant מאפשר הקמת מערכת אבטחה אחד, בניהול אחד, מערך אבטחה המבטיח הגנה מלאה בפני פריצה לכלל המערכת או לזליגה בין לקוחות.
– Dedicated Tenant כרוך בתהליך מורכב של שדרוג, תפעול, והוספת תכונות, תהליך שמבוצע בד"כ מול כל לקוח בנפרד.
– פתרון עשיר מאוד בחומרה, מה שמעלה את הסיכון לתקלות, ואת עבודת התחזוקה.

לסיכום, Dedicated Tenant, פתרון יקר לספק וללקוח, שדרוג מורכב ואיננו אחיד, חומרה רבה = סיכון רב לתקלות.
בזק בינלאומי מציעה כיום את פתרוןiPECS Cloud מבית Ericsson-LG. פתרון מושתת על התקנת וירטואלית, מינימום חומרה ועם חיבור ייעודי עד לבית הלקוח.
iPECS Cloud מציע מגוון רחב של תכונות, יכולות, יחידות קצה ועוד. השילוב הזה מאפשר לבזק בינלאומי להציע סל פתרון שלם ללקוח.
למערכת הענן iPECS Cloud מספר פורטלים, שמאפשרים ניהול מערכת. פורטל מרכזי, עבור מנהל המערכת. פורטל דילר/מכירות, המאפשר להקים הזמנה ללקוח, להגדיר קונפיגורציה ואת תצורת הלקוח.

פורטל המשתמש, מאפשר לכל משתמש במערכת לגשת דרך WEB ולבצע שינויים ביחידת הקצה שלו, כדוגמת הקלטה לתא קולי, הפניית שיחות, חיוג מקוצר ועוד.

 

מאת: דורון אלוני, מנהל מוצר IPT, בזק בינלאומי

 

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם