האם העסק שלך מוכן למתקפת הסייבר? מה עושים בעת פגיעה?

תומר דנה, מנהל תחום מכירות SMB מספר על כיצד להתגונן מפני מתקפות הסייבר ודרישות הכופר ועל השירות החדש שהפך ללהיט: Cyber Cover – מעטפת הגנה וחילוץ מאירוע סייבר.

בכל 39 שניות מתרחשת מתקפת סייבר –במטרה לגנוב ממנו מידע, לפגוע, להשבית או לחסום בפניו את הגישה לרשת המחשבים, עד לתשלום כופר. לא פחות מ-43% ממתקפות הסייבר מכוונות נגד עסקים קטנים ובינוניים. ב-2017, 49% מהעסקים נחשפו לסחיטת סייבר.

תומר דנה: "הבעיה של העסקים הקטנים גדולה במיוחד, שכן בניגוד לארגונים וחברות גדולות, אין להם יחידת IT, והם לא מעסיקים מומחי אבטחת מידע שיסייעו להם לעצור מתקפות סייבר, לטפל בהן במהירות ולמזער את הנזקים, בעת אירוע סייבר הם נמצאים בבעיה: למי לפנות לעזרה? כמה זמן העסק יהיה מושבת? האם לשלם את הכופר?  האם החוטף ישחרר את נעילת המחשבים ואם המידע הקיים ישוחרר?"

אתם מספקים שירות לאלפי עסקים בישראל ונתקלת בלא מעט עסקים שנפגעו מתקיפות סייבר, מה היית מייעץ לעסק שמעונין להגן על עצמו מפני האיומים האלה?

תומר: "גם תוכנות האנטי וירוס המתקדמות ביותר לא יצליחו לעצור 100% מניסיונות הפריצה, מאחר שמדי יום נוספות לעולם תוכנות זדוניות חדשות. אולם במקרה שאכן הייתה חדירה למערכת המחשוב של העסק – מהירות התגובה קריטית: עצירת המתקפה בשלב התחלתי תמזער מאוד את הנזק הצפוי. אנחנו מבינים שיש צורך אמיתי של עסקים להגן וגם לסייע באופן פעיל בעת אירוע סייבר ולכן השקנו השנה שירות בשם Cyber Cover –הכוללת מניעת ההתקפה, יחידת לטיפול באירועי סייבר, ורכיב של פיצוי על מתקפות סייבר.

מה ייחודי בשירות Cyber Cover?

תומר: יש לנו שירות עם 3 וקטורים: הגנה מפני תקיפה , סיוע מקצועי בעת אירוע סייבר ופיצוי כספי:

  1. תוכנה המגנה על המחשבים בעסק מפני חדירה של תוכנות זדוניות וכן תוכנות כופר הן בנקודות הקצה והן ברשת – מבוסס על תוכנת Anti-malware – בשם SANDBLAST של חברת CHECK POINT.
  2. יחידת לטיפול באירועי סייבר. אנחנו כמו חברת שגריר שמסייעת ללקוחות שהרכב תקוע, האם לקוח בשירות Cyber Cover נפגע או נסחט בדרישת כופר, מקפיצים אותנו ואנו מטפלים בלקוח עד חזרתו לפעילות.
  3. פיצוי ותשלום כופר – יש לנו ביטוח של בזק בינלאומי המעניק ללקוחות פיצוי כספי על ההוצאות שנגרמו להם במקרה של פריצה, פיצוי על אובדן ימי עבודה וכן גיבוי שיסייע לעסק לשחזר את המידע יקר הערך שנפגע או נגנב.

ומה יקרה אם בכל זאת העסק הותקף – למשל בתוכנת כופר?

תומר: בדיוק לשם כך קיים שירות Cyber Cover , אנו מעסיקים מומחים בדיוק למקרים כאלה במטרה לסייע לכם לאתר את הפריצה הראשונית, ולבלום אותה במהירות האפשרית . ואז נכנס מרכיב הביטוח מתקפות סייבר שלנו אשר יספק לעסק פיצוי כספי על נזקי המתקפה. הביטוח יסייע לו לשחזר את המידע, לשקם את המוניטין – ולשוב לפעילות סדירה במהירות האפשרית.

ומה עם דרישות הכופר?

תומר: "בעת אירוע סייבר, נשלם את תשלום הכופר של העסק. זה חלק מתהליך שלם של טיפול בלקוח והחזרתו לשירות במהירות האפשרית. פתחנו חשבון ביטקוין פעיל כדי שנגיב מהר ונדע לשלם להאקר הפורץ אם יתעורר הצורך. בסופו של דבר יש לי לקוח עסקי בקצה שצריך לעבוד".

למידע והצטרפות

מאת: תומר דנה, מנהל תחום מכירות SMB, בזק בינלאומי

כתיבת תגובה