פרוייקט תקשורת ענק בחברת ישקר (IMC)

"הבטחנו ליפנים הצלחה מלאה. ידענו שיש לנו רק הזדמנות אחת להוכיח את עצמנו. בחרנו בבזק בינלאומי כי היה לנו בטחון מלא שאיתם נצליח. ואכן – ביחד, הצלחנו להטמיע פתרון תקשורת מעל ומעבר למה שכולם ציפו", כך מספר אלכס אפשטיין, מנהל התשתיות של קבוצת IMC (ישקר).

חברת ישקר הישראלית, תחת המותג IMC, חולשת על כל חטיבת עיבוד המתכת של חברת ההשקעות הענקית ברקשייר האתווי. בנוסף לישקר, הממוקמת בשלושה איזורי תעשייה בצפון הארץ, קבוצת IMC כוללת מפעלים בטונגאלוי (יפן), טאגוטק (קוריאה), אינגרסול (בלגיה וארה"ב) וטול־פלו (ארה"ב). בסך-הכל קבוצהת IMC חולשת על 160 חברות בכ־65 מדינות, המעסיקות כ־14 אלף עובדים.

אתגר התקשורת האירגונית של חברת ענק גלובאלית

לחברת טונגאלוי 5 מפעלים ביפן, בנוסף למשרדי מטה החברה וסניף נוסף, מפעלים נוספים פועלים בתאילנד, סין ותורכיה. בשנת 2008, עם הפיכתה של טאנגלוי היפנית לחלק מהקונצרן העולמי, היא החלה לבצע שינויים במבנה האירגוני – כולל ריכוז משרדי ההנהלה במקום אחר ובניית מפעל ייצור חדש. כחלק מחברת ההשקעות הבינלאומית של וורן באפט.

כל החברות השייכות לקבוצת IMC המנוהלת מישראל, צריכות לעמוד בסטנדרטים אמריקאיים של תיפעול ותקשורת. התקן האחיד של הקבוצה כולה הוא שימוש במוצרי CISCO, כך שתיווצר יכולת ניהול אחידה ונוחה מכל קצה בעולם, ואפשרות תקשורת חלקה בין כל המרכזים, המפעלים, הסניפים ומרכזי הלוגיסטיקה וההפצה. החל מרמת ה-R&D ועד הייצור והמכירות. לצד התהליכים האירגוניים השונים, הוחלט לבצע מיגרציה לרשת התקשורת האירגונית (UC ו-LAN) ולטלפוניה ולהחליף את הפתרונות המקומיים בפתרונות של CISCO.

כפי שניכר מהציטוט בפתיחה – שינוי משמעותי כל-כך ברשת תקשורת מסועפת ופעילה עלול לעורר חששות רבים בקרב כל המעורבים. הצוות הישראלי לקח על עצמו את המשימה והוביל את המיגרציה וההטמעה במקצועיות נחושה, ביחד עם האינטגרטור – בזק בינלאומי.

בזכות היכרות רבת שנים של אנשי המקצוע האירגוניים עם העבודה היסודית של המומחים מבזק בינלאומי, הבחירה באינטגרטור המבצע הייתה קלה. בזק בינלאומי נבחרה לבצע מיגרציה לרשת התקשורת, כולל הקמת תשתיות אקטיביות, כל המתגים באתרי החברה, הטמעת הפתרונות, הדרכת משתמשים וניהול הרשת בשנה הראשונה. בנוסף לעבודה הזו ניהלה בזק בינלאומי מיגרציה לטלפוניה במספר אתרים של IMC בעולם – ארה"ב, קוריאה הדרומית, בלגיה ותורכיה. אך ללא ספק ההתרחשויות המעניינות ביותר התרכזו בפרויקט הנרחב והמאתגר ביפן.

הסיבות לבחירה בפתרון הטכנולוגי שהוטמע בקבוצת IMC

תחילת הפתרון הייתה במיפוי מחדש של כל טיפולוגית הרשת ורכיבי הרשת. לאחר העבודה המדוקדקת, בוצע תכנון מחדש לטיפולוגיה, לקישורים ולחיבורים הרכיבים השונים ברשת. כל זאת, במטרה לייעל ולשפר את הרשת ולאפשר ניהול אחד מרכזי, יעיל אמין ונוח.

  • הפתרון נותן דגש על המשכיות עסקית ועל פגיעה מינימלית בהכנסות.
  • מיגרציה של כל הרשת הפנים-אירגונית (LAN) והחלפת ושידרוג הציוד מרמת מתגי השידרה ועד רמת נקודות קצה ומתגי-קצה.
  • מרכזיית סיסקו חדשה בשרידות מלאה – פיסית (חומרה), אפליקטיבית וגיאוגרפית.
  • הטמעת סיסקו פריים – ניטור כל הרכיבים, הכולל התרעה על תקלות ומאפשר פרואקטיביות בניהול תקלות.
  • יישום Cisco Collaboration  – כלל מכשירי קצה וטלפונים חכמים, המנוהלים כרכיבי רשת לכל דבר, בעלי כתובות IP המתממשקים באופן מלא ל-active directory האירגוני ומנוטרים ע"י מוצרי ניטור רשת ואבטחת מידע.
  • המערך כולל את יישום תוכנת Presence, הכוללת יכולות צ'ט אירגוני, ווידאו צ'ט וניהול תקשורת פנים-אירגונית יעילה.

העבודה הייסודית מתחילת הפרוייקט למיפוי המצב הקיים ולתכנון מחדש, חוסכת היום כמעט משרה בכל אתר. מרגע שמושגת שליטה מרחוק, יכולים אנשי המקצוע במטה הראשי לטפל ברוב האתגרים, באופן המצמצם למינימום את הוספת העבודה המקומית.

איך עשינו את זה?

אלכס אפשטיין, מנהל התשתיות של קבוצת IMC (ישקר) מתאר את מהלך הפרויקט.הפרויקט רשת התקשורת אכן התחיל ונגמר ביצירת תקשורת פורה ויעילה בין כל החלקים המעורבים בפרויקט. התכנונים התרחשו במהלך של פגישות רבות בין ישראל ליפן, שיחות טלפון, מצגות ובניית תוכניות בשעות שונות על-פני היממה, הכל כדי להניע ולשתף את כל המעורבים. ביחד נבנתה תוכנית פרטנית שגובתה במסמכים, טבלאות ולוחות זמנים. התוכנית נוהלה במעקב רציף של שיחות ווידאו צ'ט של סיסקו (WebEx Team), כדי לגשר על פערי הזמנים – מול קבלן התשתיות בישראל ומול לקוחות הקצה ביפן.

לאחר שכל הממשקים היו מסונכרנים, נבנה הפתרון במעבדות בזק בינלאומי בארץ. אחרי כל הקמה בוצע סבב בדיקות מלא ומקיף של הפתרון ע"י בב"ל וצוות ישקר תפן, על-מנת לוודא באופן הייסודי ביותר שהכל עובד כמו שתוכנן. לא היה פתח לטעות ווידאו שהכל עובד כפי שכתוב.

בנוסף לכל היכולות והפתרונות הטכניים, נכתבו פרזנטציות שהסבירו את אופן העבודה, דרך הטמעתו ויכולותיו והנושא הועבר במספר ימי הדרכה ללקוח היפני ולאינטגרטור יפני מקומי שלקח את הניהול בשוטף.

ציוד פיסי נשלח ליפן עם צוות של קבלן תשתיות שהתחיל עבודה בכל אתר ואתר. עם סיום עבודת קבלן תשתיות, הגיעו צוותי בינלאומי וישקר תפן לאתרים עצמם. כל ציוד הטלפוניה והרשת החדש הוקם מחדש, אחרי שהוקם הפתרון במעבדה. הציוד הופעל והותקן פיסית באתר, הופעל ועבר סדרת בדיקות מלאה באתר. כל זה תוך אפס הפרעה ומינימום הפרעה ללקוח, בזמן שהאירגון עובד במקביל. אנשי המקצוע נשארו עוד יומיים באתר לוודא תקינות.

כיצד רשת התקשורת מנוהלת מישראל ומשרתת את יח' IMC ברחבי העולם?

כיום מנוהלת הרשת באמצעות ממשקים המאפשרים ניראות מרובה לכל ההיררכיה הניהולית באירגון ובקבוצה. יחידת המיחשוב והתשתיות בישראל מקבלת התראות ויכולה לסייע בניהול הרשת בכל נקודה בעולם. זאת ועוד, מאז המעבר לטכנולוגיה החדשה חשים כל עובדי האירגון בהבדל העצום – העבודה מהירה יותר, פחות כוח אדם נדרש כדי לתחזק את המערכת ועד היום עוד לא היו תקלות כלל. המעבר הביא לחסכון עצום הן בעלות הטכנולוגיה והן בניהול שלה.

מעוניינים לשמוע עוד פרטים, מוזמנים ליצור איתנו קשר באמצעות תיבת המייל OferF@bezeqint.co.il

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה