בזק בינלאומי הקימה את מערך IT של חברת התעופה 'ארקיע'

עם פינוי שדה התעופה דב, נאלצו מספר חברות לקבוע ולתכנן מחדש את מערך מחשוב וביניהן חברת התעופה ארקיע. חברה ארקיע בחרה בבזק בינלאומי כחברת האינטגרציה שתבצע את פרויקט המעבר והטמעת טכנולוגיות חדשניות מבוססת CISCO

מדובר בפרויקט ענק בכל קנה מידה, הקמת מערך IT חדש של חברה בסדר גודל של ארקיע תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות ומערכות מחשוב איכותיות שהקימה חברת בזק בינלאומי.

חברת בזק בינלאומי אפיינה את הצרכים של חברה ארקיע, תכננה והקימה תשתית IT יציבה ומאובטחת תוך ראייה לשנים רבות קדימה – הן עבור הקמפוס והן עבור מרכז המחשוב (DC). ארקיע כעת נהנית מרמת אבטחת מידע גבוהה, טכנולוגיה עתידית, שרתים חדשים (שרתים ווירטואליים, שרתי בסיס נתונים אורקל, שרתי ERP ושרתי דואר) וכמו כן מערכת המגבה ומחשזרת את כלל המידע הנמצא על גבי השרתים בעת מעברם לאתר היעד ובכלל בשגרה.

רשת תקשורת מבוססת כוונות (LAN & WAN)

חידושים טכנולוגיים, איומי אבטחה והתנהגויות הלקוחות, הינם רק חלק מדרישות של מתודולוגיית הרשת. היום, כדי לתת מענה לטרנספורמציה הדיגיטליות ותהליכים עסקיים נדרש מערך המגשר בין הצרכים העסקיים לבין מה שהרשת מספקת מבחינת מדרגיות, יעילות תפעולית ואבטחה. הפתרון שהוטמע מבית סיסקו נותן מענה מלא לתכנון רשת (Intend Base Campus) אשר מעמיד את רשת התקשורת החדשה של ארקיע בחזית הטכנולוגיה. בנוסף, הוטמע פתרון ניהול משתמשים חדש DNA CENTER מבית CISCO, המאפשר לנהל את המשתמשים ברשת הארגונית באופן אוטומטי , לאבחן ולפתור תקלות במהירות ויעילות.

תשתית מחשוב SYSTEM Data Center

במערך וירטואליזציה ואינטגרציה מלא של המעבר בוצעה מיגרציה של שירותים מבוזרים לחוות שרתים אחודה המספקת יתירות ושרידות מבוססת טכנולוגית Software-Define Data Center (SD). נקודה קריטית ביישום המעבר הינה שדרוג מערך השרתים של החברה הכולל התקנת ציוד תקשורת חדש ומערך אחסון תוך מיפוי והעתקת כל שרתי הארגון בתהליך מיגרציה מתקדם הן לשרתים הווירטואליים והן למיגרציה מהשרתים הפיזיים (Bare-Metal) לווירטואליים (Virtual Hosts) במטרה ליצור פתרון הוליסטי עבור ניהול השרתים ממקום אחד ברשת.

שדרוג מערך ניהול משתמשים

במעבר לעולם הדיגיטלי, החשיבות לתכנון צרכים מתקדמים של משתמשים רק עולה. פתרון הטלפוניה שהוטמע : מרכזייה מתקדמת מבית סיסקו אשר מאפשרת עבודה עם טלפוני IP מתקדמים : כולל ניהול משתמשים, הוספה והחלפה שלוחה בצורה עצמאית, פיצול בין שני אתרים , Mobility ( קישור הן במשרד והן מחוץ למשרד ( ושיתוף בחלל עבודה וירטואלי בצורה מאובטחת CISCO WEBEX בנוסף, הקומה רשת WIFI מבית סיסקו במשרדי החברה.

רון גלב, סמנכ"ל המגזר העסקי

"המענה הטכנולוגי שסופק לארקיע הינו שיא הטכנולוגיה שיש להציע במגוון פתרונות מקצה לקצה מבוססי CISCO החל מהקמת רשת התקשורת, ותשתיות ה SYSTEM ואבטחת מידע ופתרון מרכזית ה IP מבית CISCO. הפתרון שהוטמע משדרג את יכולות ארקיע החל לניהול מרכזי לכל הרשת ושדרוג התשתיות ומערך השרתים והמחשוב של החברה לשנים הבאות. זה הישג גדול עבורנו כחברת אינטגרציה להוביל פרויקט IT בהיקף כזה ובמורכבות כזאת, עמידה בלוחות זמנים הדוקים וללא פגיעה בשירות. אנו רואים בארקיע לקוח אסטרטגי וחשוב ביותר ובפרויקט – פתרון ליבת ה IT של חברת התעופה הישראלית, המטיסה למעלה ממיליון נוסעים מדי שנה".

רומן קלדריוב , סמנכ"ל הנדסה CISCO

" הפלטפורמה של סיסקו מאפשרת אוטומציה, אופטימיזציה, שרידות מרבית, סגמנטציה ואבטחת מידע קצה לקצה. היא מאגדת את כל מעגל החיים של תשתיות ה-IT: תכנון, הקמה, אבטחה ותחזוקה שוטפת ממקום אחד ובצורה פשוטה. בפתרון מוטמעים אלגוריתמים של AI/ML המזהים בצורה פרו-אקטיבית תקלות ו\או אירועי אבטחת מידע שטרם קרו והמערכת מציעה דרכי פעולה בצורה אוטומטית תוך אנליטיקה וקורלציה בזמן אמת של המידע המתקבל ממערך ה-IT.הטמעת הפתרון בחברת ארקיע תפנה את משאבי כ"א מתפעול שותף לקידום תועלות עסקיות של הארגון. אנו שמחים וגאים בבחירה של חברת ארקיע בפלטפורמה של סיסקו ובטוחים בהמשך שיתוף פעולה מוצלח והדוק".

ניקול לב, סמנכ"ל מערכות מידע של ארקיע

 "ארקיע חברה שעובדת 24/7  364 יום בשנה, לקראת המעבר חיפשתי חברה מנוסה במעברי בניין של מערכות פרודקשיין שעובדות מסביב לשעון, כולל אתרי אינטרנט וחברה מסונפת.(בעת סניפים). התהליך מול בזק בינלאומי ארך כשנתיים במהלכם, החברה למדה את ארקיע ביסודיות והכינה תוכניות מפורטות והמלצות לקראת המעבר.

הפרויקט מורכב וגדול לכל הדעות ודרש אנשי מקצוע ומחויבות כלפי הלקוח, בזק בינלאומי נתנו לי ולצוות שלי בטחון שיש מאחורינו חברה מקצועית. מבחינתי זהו סיפור הצלחה, יש לציין שתחילת התהליך לווה בחשש רב, אך הערכות, הכנת המסמכים והישיבות הרבות הובילו לפרויקט מוצלח, הצוות שלי ובזק בינלאומי ייצרו פרויקט שקט, הארגון לא הרגיש שהעברנו את מערך תשתיות וזאת היתה המטרה העיקרית.

במהלך התכנון שפרנו את הרשת בצורה משמעותית, הן בהיבט התקשורת, הסיסטם ובאבטחת המידע. קבלנו פתרון חדשני, מאפשר צמיחה והרחבת השרתים, בקרות ושו"ב מובנה. החלפנו את הטלפוניה לטלפוניה מתקדמת שתעזור למוקדי השירות והמכירות של ארקיע לתת שירות יותר טוב וכמובן תעזור  ניהול הזמן של המנהלים הבכירים ועובדי המשרד. החלפנו את ספקי התקשורת ואחדנו ספקים כולל מערך גיבויים חדש. לסכם את הפרויקט, אני שמחה להיות שותפה להוביל פרויקט כזה עם צוות מקצועי שכלל את צוות ה IT של ארקיע, היצרן CISCO וצוותי האינטגרציה של בזק בינלאומי".

מעוניינים לשמוע עוד פרטים, מוזמנים ליצור איתנו קשר באמצעות תיבת המייל OferF@bezeqint.co.il

 

 

 

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם